onsdag 29 september 2010

att ta sönder en elvisp

Hur lyckas man ta sönder en elvisp?
Jo, man stoppar in handen mellan visparna.
Såklart.

Klantigt va?
Bara förnamnet.

Mer linjär algebra. Mellan 8 och 10 satt vi och pluggade i Café C-sam, och imorgon är det dags igen. Samma tid, samma plats, samma underbara skalärprodukter, vektorer, punkter, men nu även matriser.
För att peppa lyssnar jag på albumet "Egna Vektorer"

"Jag är en liten glad filur
som just fått lära mig
att i matematikens vackra värld finns mycket roligt, säg
Då världen ter sig mystisk, jag drömmer om en värld
där livets mening kan förklaras likt ett matematiskt bevis!

Tänk om jag vore en skalärprodukt, skalärprodukt, skalärprodukt
Ja, tänk om jag vore en skalärprodukt, skalärprodukt,
-tjo faderullan lej!"

Ikväll har jag varit på Hemgrupp.
Innan jag cyklar hemifrån läser jag två mail som innehåller adress och portkod till lägenheten jag ska till. Så jag kollar kartan, och cyklar iväg.
När jag har cyklat en minut kommer jag på att jag inte la in mobilnumret som stod i mailet (som kan vara bra att ha om man inte hittar...) Så jag rycker på axlarna, och säger
"okej, Gud, då lägger jag det i din hand, gör så jag hittar rätt till hemgruppen"
När jag cyklar in på rätt adress (med massa uppgångar och allt sånt där som finns i ett lägenhetsområde) ser jag Madde svänga in från andra hållet (som också är med i hemgruppen).
Så tillsammans hittade vi in i rätt gång, rätt trappa, och rätt dörr att plinga på.

Bönesvar?
Ja :)

Imorgon är det Kravall!! och förfest med tjejerna m.fl.
Jag är taggad, det kommer bli kuuuul :)

Belle

Inga kommentarer: