söndag 5 september 2010

Nollephesten - Finalen på Nolle-P

Efter alldeles för lite sömn, ett besök i Ryttargårdskyrkan, en cykeltur till universitetet med Sofia och Klara, och två timmars "syande" (Overallen måste vara klar på fredag när vi har overallsinvigning :) var jag inte alls glad. [(Inte för att allt jag gjort var tråkigt, nej dagen hade varit väldigt bra)] Nej usch, jag var inte alls sugen på att åka hem till lägenheten och ha en "hemmakväll" för mig själv. Och inte heller var jag sugen på att vara kvar och sy/titta på lejonkungen.
Åtgärd: Friskis och Svettis
Såklart. (sagt på YF:s vis)

Jag åkte hem, kollade upp var Friskis låg, och om det fanns något pass. Jag åkte en timme innan passet skulle börja (och det behövdes, jag har inte någon som helst känsla för riktning när jag cyklar, så jag cyklade ganska så mycket längre än vad jag skulle behövt) Men jag hittade, och tränade.
Så himla värt. När man tränar blir man glad. och snygg. och smart.

Igår var jättekul. (dålig svenska :p) Men det var det. Alla var jättefina, jag med ;)
Trubadur-nollan spelade uckulele, gitarr, blockflöjt och trumpet och sjöng några sånger.
Finsittning i Kårallen. Roliga bordsgrannar, Linnea, Sofia och jag hamnade varannan/mittemot med varsin klasskompis, nice placering :)
Y-fadderiet var också med under sittningen, nu utan skägg och solglasögon. Vi var ganska så fascinerade att det var riktiga personer bakom Klanen McCormic, och vi hade inte riktigt lika stor respekt för dem. Var de snyggare med skägg eller utan? Och såg de inte ganska "små" ut nu? Ett ryckte går att Kommendör Lars började spara skägg redan i November. (!)
Efter sittningen fick vi gå fram och hälsa på dem, tacka och krama dem. En av mina Med-tjejer var lite osäker om hon skulle våga/vilja krama dem. YF kan liknas med Tomten. Skräckblandad beundran ;)
Så himla konstiga veckor, men så himla kul.
Tack alla faddrar, fadderiet och Med-klassen.

Melodi (Huvud, Axlar, Knä och Tå)
"Vi är nollan som går y, som går my
räknar grunker varje dag, hela dan
Festar hela natten det gör vi
Ympar varje morgon med vårt Fadderi"

Jag har inte lagt upp bilder än va? Det måste ordnas, så ni får se det jag skrivit om under senasten tiden :)

Belle

Inga kommentarer: