tisdag 28 september 2010

Nybakat bröd till kvällsfikat

Nu börjar det bli kallt.
Det känns i kinderna, och händerna, och på läpparna.
Handcremen och läppsylen har legat i ryggsäcken ett tag, men nu är det snart dags att börja använda dagcreme :)
och i år kommer det vara ännu viktigare att återfukta, för i år kommer jag cykla.

Dagen började med att jag hittade en DN liggandes på dörrmattan.
Vuxenpoäng, och dubbla vuxenpoäng eftersom jag hann bläddra/skumma/läsa igenom hela tidningen under frukosten och morgonkaffet.

Sen cyklade jag iväg till universitetet, och träffade Klara i Café C-sam. Vi pluggade Linjär Algebra i två timmar, och löste väl typ en och en halv uppgift. Yes, vi äääälskar Linjär Algebra.
Jag brukar inte svära, men ibland har jag stor lust att säga många fula ord när jag sitter med vektorer, skalärprodukter och punkter i RUMMET. Tänk om världen vore i 2D.

När dagen vid universitetet var slut blev det en fin promenad ner mot stan tillsammans med SofiaY, och sen inköp på Hemköp.
Jag köpte jäst, och mjölk, för jag skulle baka den här kvällen :)

och oooh så gott det blev!
Rågkakor.
Det första brödet jag bakar i Mitt HEm.
det blev lyckat :)

men jag kvällsfikar inte,
jag tar en kopp te och en nybakad bulle.
för jag är själv.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Yeah! Dn=vuxenpoöng, verkligen!! Prenumererar du?

Belle sa...

Ja :) en månad :D (hm.. gratisvarning på den ;)