lördag 18 september 2010

singel, student, sökande

Nej inte riktigt. Student i alla fall.
Snett nedanför mig bor det ett ungt par.
De har bil. Det har inte jag. Jag har cykel.
De har varandra, det har inte jag. Jag har mig själv.
De har fina prydnadsgrejer i fönstren, det har jag med, fast ändå inte så genomtänkta. Jag tar liksom det som finns. Fast, det förstås, jag är väldigt stolt över mina orkidéer (vi får se hur länge de överlever ;)
Ikväll lyser det i deras kök, och det står ytterligare en bil på deras garageuppfart, och mitt emot dem sitter en äldre kvinna. Jag gissar att det är antingen hans eller hennes mamma.

Min inredning är fortfarande präglat av "flickrummet". Spel, böcker, dator. Än är jag inte vuxen, än är jag inte gift. Jag är fortfarande 19. Men

jag har faktiskt flyttat hemifrån.


Jag är somsagt på väg hem till Klara, men jag stannade lite för länge hemma (för att blogga t.ex. och lyssna på Melissa Horn. Då plingar telefonen till och jag får ett sms av SofiaG "Nu blir Isabelle blöt..."
varpå jag vänder mig om och tittar ut genom fönstret. och det öööösregnar.
Skit, tänker jag, jag skulle cyklat tidigare. Men struntsam, nu drar jag på mig regnbyxorna och cyklar iväg.

"Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är"

1 kommentar:

Lovisa sa...

sen en tid tillbaka, en av mina favoriter just nu! Tycker verkligen om den...

Jag saknar dig!! vi får höras snart:) Kram!