måndag 6 september 2010

Albatrossa in i vuxenlivet

Efter en av fyra föreläsningstimmar kommer jag hoppande tillbaka till gruppen av Med.tjejer som står utanför C4. Pernilla kommer hoppande från andra hållet, och vi börjar skrattande busa med varandra.

Och klockan fem, när vi har haft två föreläsningar på rad och stod vid cyklarna kom jag och Linnea på att vi var kissnödiga, så vi flög in som Albatrossar in i universitetet igen.

"Jag känner att det här inte gör mig mognare"

Nej, vi blir inte vuxnare här på universitetet. Bara lite. :)
"Jag kom på att det här är typ första gången jag umgås med 91:or, de som är precis lika gamla som mig"
"Det kanske är vi som drar ner dig"

Det finns vissa som tror att jag kommer bli "vuxnare" här, men de har fel, jag har nog aldrig varit så här barnslig.
Nej, så barnsliga är vi inte.
Inblandat i skratten och tjejsnacket jämför vi matpriser, och pratar om matlagning och sy-råd med varandra. Det kan man väl kalla vuxet?

Det sista har varit väldigt aktuellt under de senaste dagarna. Vi fick nämligen våra overaller för en vecka sen, och på fredag ska vi inviga dem. Så "revären" på vänstersidan, de märken vi har skaffat, och vårt namn i tygbokstäver måste sys på. Så ikväll har jag suttit typ tre timmar med synålen i handen och overallen i knät. Räveret är påsytt och (min gula tråd är nästan slut) tre märken (LinTek, Yvette och Nolle-P :)
Inte mer än så tänker ni? Nepp, men det tar sin lilla tid.
och vet ni, fingerborg är en bra grej.

Vi hade första föreläsningen i Linjär Algebra idag, så idag började det på riktigt nu är det inte repetition längre, nu måste vi börja jobba på riktigt. och fyr-färgs-pennan är värd(!)

4 dagar.

"Of all the lonely people I wanna be loved by you"

1 kommentar:

Lovisa sa...

"Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen" /Jevgenij Jevtusjenko
ett av mina favorit citat :D