söndag 22 augusti 2010

Yvettes Soppmiddag

Fredagen på LiTH var bra.

Ymping, såklart, som är riktigt värt eftersom man då kommer igång. När man kommer till Amfiteatern utanför Kårallen (olika platser på universitetet) då är man lagom seg efter typ 5 timmars sömn. Men när man börjar Ympa, då kommer man igång. Den sjukaste övningen är Fånga Yf:s Ödla. Då börjar alla springa runt och jaga något som inte syns, fast alla tittar på den onsynliga ödla alla y:are har framför sig. Helt galet.

Sen räknade vi matte, typ hela dagen. Studievägledaren kom klockan 9. Klockan 10 började vi räkna igen,
paus för lunch (jag glömde bestick igen(!) och snodde plastbestick (som egentligen kostar 5 kronor) i restaurangen)
Dagens lunchtävling hette D-struktion, den gick ut på att tre personer från sektionen skulle bygga ett torn av kartonger, samtidigt som två andra nollor från andra laget sköt vattenballonger med hjälp av en kattapult på tornet. Den som hade flest kartonger i tornet när tiden var slut vann. Vi vann inte.

Det var soligt. Men vi gick in i klassrum utan fönster och räknade matte. När jag och Linnea senare vaknade upp från vår mattebubbla och gick ut ur klassrummet såg vi att dagen hade varit vackert solig, och nu var den typ slut. Snopet :)
Vi satte oss på en bänk utanför och rensade vår hjärna från matten med annat prat.


På kvällen var det en sittning med Yvette (Y-sektionens damförening) Soppmiddag. Tre rätters, fast bara soppa :) och bara tjejer. Vi hade väldigt kul. Vi fick se olika gyckel under kvällen, och sjöng några sånger från häftet.
"Man brukar säga att under nollning är det alkohol varannan dag, hos oss är det varje"
Det jag inte förstår är punchen. Man sjunger en jättedålig låt hur många gånger som helst (typ 100), och den sjunger man tills alla har fått ett litet glas med punch. Sen skålar man och dricker äcklig punch. Nej, det där med punch har jag inte fattat.

Ett gyckel som YF framförde var "För att du finns" fast med annan text.
"För att du finns, för att du kan, hålla pojkarna i hand, för att du håller de kvar på Y"
En hyllning till oss tjejer som är underrepresenterade ;)
Fast inte i vår klass, då är vi nog 50/50.
en annan sång hade en fras "börja kvadratkomplettera", det tyckte jag var kul, för det är något vi alla måste börja med nu.. tydligen..

Under kvällen smsade jag med Simon. Och jag bestämde mig för att spontat, bara sådär, åka tåg ner till Jönköping, för att där åka med Simon, Ester och Josef till Kårekulla och deras släktträff med sisådär 30-40 personer (fast 10 personer om jag skulle bli mindre rädd ;)

När soppmiddagen var slut gick vi tillbaka till universitetet och Kårallen för ett Nolledisco.
Jag var inte jättetaggad för dansgolvet. Det blev korta stunder, för att varva med scoutleken Kronan, utehäng och hamburgertallrik.

När jag sen kom hem på natten för att köpa biljetten ner till Jönköping ångrade jag mig nästan. Jag tyckte det verkade jätte-oklart att jag åkte ner till Jönköping bara sådär och sen skulle vara med på en släktträff ... ?

1 kommentar:

Annika sa...

Låter som du har det bra Isabelle :)
Och det där med besticken kan jag fortfarande glömma efter ett års matlåda-tid. Så du är inte ensam ;P