onsdag 25 augusti 2010

Nolle-P

Idag invigde jag min dammsugare.
Inte dam-sugare, som Lennart påpekade att vi "INt-e" fick skriva.

Klockan tolv hände två saker.
Lunchföreläsning av Sverige Ingenjörer och Lunchtävlingen raCet i märkesbacken.
Vad skulle vi välja?
Men enligt ryktet skulle vi bli bjudna på en macka och läsk på föreläsningen.
mm, gratis mat,
så därför valde vi föreläsningen.

De ville att vi skulle bli medlemmar i Sveriges Ingenjörer, och om vi gick med så skulle vi få ett tygmärke som vi sen kan sy på overallen. Vi gick på det och skrev på. OCh fick ett fint magenta-färgat märke med den nonchalanta texten: "Jag kommer få högre lön än du!"

Klockan fem hade YF en utbildning hur man lagar mat.
Många skratt när fadderisterna hällde mjöl, vatten, ägg, grädde, kakao i munnen på varandra med syftet att göra scones, oboy och annat.

Efter det fick vi faktiskt åka hem. Så när vi idag cyklade hem var det ljust, och vi testade en ny väg.
Så ikväll har jag varit hemma. Så skönt.

Imorgon är det Munchen Hoben, vilket tydligen alla ser fram emot. Ölet är höjdpunkten under Munchen Hoben, och öl kommer serveras i 0,5 eller 1 liters glas. Så ja, det säger ju en del om hur nyktra folk kommer vara. :) Men det blir säkert kul. Sista kvällen för min del under Nolle-P
.. eller nej förresten, sen är det ju NollePhesten också.

Inga kommentarer: