torsdag 19 augusti 2010

Ärtor och Punch

Klockan är tjugo i ett.
Nu sömn. Sen upp igen klockan kvart över sex.

Ymping med Y-fadderiet och sen kör vi en heldag på universitetet igen. Är det Nolle-P så är det. Och det är riktigt skoj.

Idag har vi blivit ännu mer vuxna konstaterade vi.
Kvällens fulsittning böjd på ärtsoppa och punch.
Jag menar Ärtsoppa, det var inte gott när man var liten. Men har man inte ätit så mycket under dagen, ja, då är det riktigt gott på kvällen.

Dagen började med Ymping, och sen prov.

Jag glömde min gula slips idag. Och det gör jag inte igen. Shit vad rädd jag har varit när fadderiet har varit i närheten.
De kom in i klassrummet och skulle visa hur vi skulle knyta slipsar. Jag satt med armen i kors över nyckelbenet för att de inte skulle se. När de sen skulle inspektera våra slipsknutar kom Fadderi-Emil fram till mig och frågade hur det gick med matten. Hahha, jag måste sett livrädd ut, eftersom han inte brydde sig om slipsen. haha.

Efter Ärtor och Punch var det nolledisco. Jag har riktigt härliga tjejer i klassen. Kvällens sällskap bestod väl för det mesta av Sofia, Sofia, Sofie och Linnea.
Sen cyklade vi hem genom natten, och jag var inte så rädd, trots att vi tog en väg som jag aldrig cyklat förut.

en lite vuxnare Belle
men punchen var inte så god...

(De från Festkommitén hävde en hel punch-flaska... typ en flaska var...)

Inga kommentarer: