söndag 15 augusti 2010

På egen hand, helt ensam

... Och så var jag här.
Borta från Örebro. För 5 år.
Ny student.

Egen lägenhet.
Jag längtar tills jag gifter mig.
Att bo själv ... Det klarar jag nog bara ett tag ;)

Fast å andra sidan så tror jag att jag kommer tycka det är skönt om ett tag. När jag ser att jag klarar det. När inte allt känns så skrämmande. När inte allt är nytt.

När tallrikarna är inne i skåpet, skorna står på skohyllan, kläderna ligger i lådor/hyllor och jag har en tv.

En sladd glömdes, och jag har ingen tv. Vad gör man då på kvällarna? Nu när jag är själv menar jag. Att ha tv eller inte kan man fundera över som utflyttad student. Är det värt att betala tv-avgift osv.
Men efter första kvällen här i mitt nya "hem"(?) blir svaret: TV

1 kommentar:

lollo sa...

hej bellie. jag hade ingen tv på hela min tid i paris - man överlever! ;)
men du, jag vill bara säga lycka till nu och ha det så himla bra!! det kommer gå fint. kramkram