tisdag 17 augusti 2010

Vanilla Twilight

Sådär, då var jag student vid Linköpings Tekniska Högskola.

Dagen har varit lång. Vi möttes kvart i nio utanför McDonalds. Därifrån gick vi till Ryds Motionscentrum. Det var tur att jag var på fikat igår. Då kände man ju igen de andra tjejerna och kunde ty sig till dem liksom. Så att man slapp stå helt själv på den blöta gräsmattan innan allt drog igång.

Därborta i Ryd lekte vi lekar. Vi var väl typ 250 stycket och skulle ställa oss i namnordning.
När jag tillslut hittaden en Johan (eller i alla fall en kille som hette nåt med J) styrde jag upp det ;)
Då stationerade jag oss där vi var, och fångade in alla andra som hette nåt på J och I. Hhaha. Jag kan tagga när det gäller lekar.
Till höger om mig så hade jag en tjej som kallade sig Hermione. Hon hade hela Hogwarts-dressen...
En annan rolig kille var ett dagis-barn. Eller han var ju typ 20 år, men hade propellerkeps, klubba, ryggsäck. Om de var seriösa eller ej, det var svårt att veta.

Skorna och fötterna har varit blöta hela dagen. När jag kom hem duschade jag och la mig i sängen. och nu ska jag sova.

När vi hade tågat till Folkets Park och tillbaka till Universitetet, delades vi in i klasser.
Vi är nog ungefär 45 stycket, och 24 tjejer. Ganska många tjejer alltså.
Ovanligt för y-sektionen. (Som typ bara är killar)

Klockan 15 hade vi vår första föreläsning. Och den var ju rolig. Ja faktiskt. När vi förstod att det inte var meningen att vi skulle förstå. Då kunde vi skratta.
"Jag förstår att ni kommer från olika bakgrunder, men jag måste ju vända mig till snittet"
sa föreläsaren när en student frågade om han kunde ta det lite långsammare.
Han använde väl alla nio whiteboards-tavlor... Ujuj, tänk att jag kommer bli så smart ;)

Efter föreläsningen blev det mer lekar.
Namnlek, dragkamp, back-inte-nudda-golv, blindbock-bana, klägg-vissling, kropp-mot-kropp
Helt okej rolig första dag.

"The silence isn't so bad
'til I look at my hands and feel sad,
'Cause the spaces between my fingers
are right where yours fit perfectly

I think of you tonight"

1 kommentar:

my world, my life sa...

låter ju toppen vännen. nu gissar jag att du önskar att alla dagar kunde vara så :P lycka till med studierna! Kram!