torsdag 4 november 2010

rena grekiskan

Vi är så konstiga.
Vi har så roligt.

På Linjär Algebra lektionen satt vi helt oförstående. Ingen förstod någonting när vi tittade på uppgifterna.
Johan, som sitter bakom oss, säger; "Ja förra lektionen fattade man ju, nu är det ju rena grekiskan"
Då brister det för mig. Jag börjar skratta.
och då börjar Sofia, Linnea, Sofia och Klara också skratta.
Vad ska man göra?
Var det meningen att vi skulle sitta och stirra i blocken i två timmar?
Nej, ovärt sa jag, och föreslog att vi skulle gå och fika istället.
Sofia tittar på klockan (som är tio över två)
- Ja. eller halv tre.
- Okej.. då går jag ut och ringer ett samtal, svarar jag.
Jag tar upp min andra mobil, min tele2-mobil.
- Tar du upp din ring-mobil nu? frågar hon mig
- Ja, jag ska ringa ett speciellt samtal. svarar jag leende.
Jag gick ut ur skolan, ut i det fina höstvädret och ringde Simon.

Nu ska jag kolla om jag blev godkänd på kontrollskrivningen.

Inga kommentarer: