torsdag 25 november 2010

att en cykel kan användas i snön..?

Igår hade LinTEK (kåren) anordnat en manifestation mot CSN.
Vi skrev vårt namn på en julgranskula, och hängde upp.
Den 24 november firade vi jul. För den 24 december tycker csn att vi ska plugga.

Det spelades julmusik, och vi blev bjudna på glögg.
Vi dansade loss till
"Do they know it's christmastime at all?"
och
"all I wanna say is that they don't really care about us"
:)

och idag... har vi räknat matte.
och jobbat projekt. Jag tillförde inte så mycket till min projektgrupp.........
satt och räknade matte istället.

Resten av KFS och y:arna är på "ärtor och punsch"-sittning och senare drar de vidare till Kravall.
Men...
Jag stod över idag. och känner att det var helt rätt.
Småförkyld som jag är kände jag inte för att promenera ut till SkytteC och sen tillbaka till Campus i två decimeter snö.

Istället så har jag ikväll,
städat, lagat mat, strykt kläder, packat och tja.. inte pluggat.

"Tänka sig, det är verkligen bara att sätta sig på cykeln, och vips så är man framme, och vips så är man hemma igen. Tänk att en cykel kan användas trots att det är snökaos"
citat ur ett sms skickat från mig (till okänd mottagare ;).

Ja, tänk.
Visst det blir ju lite mer spännande att cykla på typ 3-4 cm sladdrig snö.. men det går ju.

Jag cyklade till hemgruppen igår.
Det var bra.

och det snöade konstant idag också. Vi har typ 3-4 dm snö.
men det är fiiiiiint :):):)

Imorgon är jag i Örebro.

Inga kommentarer: