måndag 22 november 2010

jag har stirrat på skärmen

Idag har vi jobbat med projektet.

"För en ingenjör är inget omöjligt"
fick jag som svar på mitt lite-smått-klagande sms.
Den kommentaren både peppade och inte peppade. :)

Men jag och Erika kämpade på med att ta reda på hur man mäter andningsfrekvens utifrån EKG,
Sofie och Jonas satt och programmerade och Sofia kämpade på med att sammanställa den tekniska dokumentationen.
"Nu har jag stirrat på skärmen så länge så den hamnar i viloläge"
att fastna, det vet vi nu hur det är.
Men vi kommer nog lyckas, i alla fall till viss del. Om två veckor ska det vara klarttt.

På kvällen så har jag varit på stan, ensam. Jätteskönt! Jag älskar att gå på stan ensam. Jag köpte ett par jeans, en rouge, en rougeborste (som är tillräckligt liten för att gå ner i sminknessesären [jag reser ju så ofta ;) ]), löste in mina lotter, (jag bytte till mig en dubbeltriss, men jag vann inget)...

Ensamkväll, med ljus, te, dator, tv, pepparkaka och en skumtomte.
Inte helt fel. Inte fel alls. Älskar det.

Imorgon är förmiddagen fylld av Linjär Algebra (om en månad har vi tenta... ) och på eftermiddagen ska vi till IMT och jobba.... Prrrrrrroooooojekt!
:)
Det är snö, det är vinter, det är snart jul.

Belle

3 kommentarer:

Gustis sa...

Visst är det rätt mysigt med ensamkvällarna! Jag stack ju hem, helt slut... och sov i 2,5 timmar. Helt färdig!

Annika sa...

Åh, låter som du har det ganska bra där borta Isabelle :)
Vi måste försöka ses någon gång runt jul som vi pratade om. Hör av dig när du är "hemma" någon gång. Kram

Belle sa...

Ensamkvällarna är mysiga! :)

Annika: Ja, jag träffas gärna innan jul :) Jag skickar ett sms :) Kram