söndag 21 november 2010

efter helgen

Efter helgen känns det tomt.
Helgen är inte slut. Nej. Fast jo.
För Simon, som varit här i helgen har åkt tillbaka till Örebro.

Den här hösten har jag förstått ordet "söndagsångest".
Eftersom det oftast innebär att jag måste återvända till "singel"livet och Linköping. Eller kanske man ska säga att jag måste återvända till mitt eget liv. Då låter det lite mer positivt :)
Det kommer säkert regna imorgon när jag cyklar till skolan, det är typ mörkt jämt, och i skolan går det också bra. Eller?
Kul liv. Kul vardag. Yes, söndagsångesten känns.
Men imorgon är det måndag. Vilket innebär ett kärt återseende med tjejerna. Och på måndagar inträffar måndagslunchen. Och det ni, det är nåt speciellt. Tjejigt, fnittrigt, högljudt och hemligt.

I fredags åkte jag och Simon buss ut till Skäggetorp. Vi hittade hem till Alexander som bjöd på fajitas. Hemma hos honom fanns även JonasF, Sofia, Linnea, Sofie och lite senare kom Klara och hennes syster.
Vi åt, och spelade Bezzervizzer och PartyAlias.
Visste ni att Utsira är en ö utanför Norge, eller att det hebreiska ordet för vilodag är Sabbat?
Jag hamnade med den bästa möjliga lagkamraten tror jag. Alexander. Han är sjukt allmänbildad, jag är mäkta imponerad. Vi vann. Inte på grund av mig.
Men jag tog en fråga: Vad mer än kläder har Filippa K designat?
Koppar!
Stolt ;)

Julmarknad, julmys med glögg, pepparkakor och dadlar och juleskum, och cykelfixning.
En superhelg,
såklart.

Och nu funderar jag på att redan börja packa för hemresan på fredag...
Nej, kanske inte. Fast jag har i alla fall tänkt;
jag ska ta med mig några sommarskor som jag kan ta med till Egypten.
och i veckan ska passet fixas också.

Ps 139:5
"Du omger mig på alla sidor,
jag är helt i din hand."

Greater things are yet to come.

Inga kommentarer: