måndag 12 juli 2010

sommarhelg

Jag har varit ledig fredag, lördag och söndag.
"Det måste vara nåt fel i schemat" sa någon, och jag håller med. Riktigt lyxigt.

och vilken go och underbar sommarhelg det har varit.
Älskar den.

På fredagen var jag mest hemma,
vattnade rabatter, plockade smultron, tog hand om kaninerna, handlade mat
När jag var klar med sysslorna fick jag ganska tråkigt och ringde Jenna.
Hon var på väg till IKEA och jag bad henne svänga förbi mig och hämta med mig.
IKEA är en härlig butik :) Jag köpte dricksglas.
Jag tänker så här; om jag köper lite saker i taget, då blir det inte så dyrt när jag väl flyttar. Nu har jag liksom glas :) bra va?

På kvällen cyklade jag och Linn hem till Andrea.

att komma till stan en fredags-sommar-kväll är härligt. Det är så mycket liv i staden.
Vi åt mat från Saigon och pratade om kyrka och killar.
Nice blandning, härliga tjejer.

På lördagen var jag ute på pick-nick. Mysigt och underbart bra.

Söndag: Kyrka
och häng med Andrea och Linn hela dagen. (och lite senare kom Patrik och Johan till skytteparken)
Grill till lunch,
Skytteparken, glass och kubb
(en kille från Pakistan satte sig en bit ifrån oss för att iaktta spelet, när vi var klara med första omgången frågade han vad spelet hette och hur man spelade. Vi frågade om han ville vara med, och vi spelade en omgång till)
Jag och Linn cyklade hem (snabbt!) och sedan åkte vi bil ut till Hästhagsbrottet i Kumla.
och kvällens avslutning var givet:
VM-final

Spanien - Holland
Torres var snygg-söt och jag var insatt i matchen, och Spanien vann VM-guld :)

Värsta sommarnatten.
När klockradion sätter igång klockan halv åtta dröjer det inte länge innan Josefin på 'P3-Morgonpasset-Sommar' berättar att det här har varit värsta sommarnatten. och jag känner igen mig.
Varmt. Trots att jag sov med vid-öppet fönster,
och jag vaknade varje timme, halv fem, halv sex, halv sju och tillslut halv åtta.
Första gången jag vaknade gick jag ner till Mamma&Pappas säng på nedervåningen istället. Där var det lite mer behaglig temperatur.

Men nu är jag uppe och nyduschad. Och nu ska jag gå ner och göra frukost och vänta på besök. I kväll ska jag jobba :)

Belle

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. Torres!