torsdag 1 juli 2010

En dag i Örebro

Underbara dag.

Inte några planer när jag vaknade.
Vid frukostbordet har jag lite sms-kontakt med Alexandra.
Både jag och Alex har en liten plan att åka ner till stan, så vi bestämmer att vi ska träffas där klockan 11.

Ett besök på Nice Price (jag gillar den butiken mer och mer. Jag skulle kunna köpa mååånga skivor just nu!) och sedan när vi står på Våghustorget säger Alex, (typ ;)
- Asså, jag det känns lite gammalt, men jag är sugen på 11-kaffe
11-kaffe. Jag älskar begreppet, jag älskar grejen.
Vi gick upp till Wayne's på Krämaren och köpte varsin kaffedryck och pratade och tittade på örebroarna nere på Våghustorget.
Vi är två om att lämna Örebro. Det känns bra. Vi är två som letar lägenhet. Vi är två som är lite oroliga och förväntansfulla om vad höstens universitetsliv ska ha med sig. Det känns bra. :)

Efter nån timme där gick vi till Akademibokhandeln för att hitta en kalender för nästa läsår. Svårt. Det är så mycket personlighet i en kalender ändå. Men jag hittade en. En likadan som Alex, fast annan färg. hihi.

Sen kom Lovisa Bernberg :)
Hon och jag hängde hela eftermiddagen. Gött!
Nice Price, igen.
Skivköp: Ola Joyce
jag är supernöjd (och han kommer till Frizon :)
och dessutom var jag sugen på att köpa Håkan Hellströms singelsamling och Kents nya skiva. Men det gjorde jag inte.
Vi promenerade över hela stan för att köpa strängar till en gitarr,
och sedan "pick-nick" på en bänk vid svartån.
Suveränt bra!

Jag älskar livet. Jag älskar sommaren. Jag älskar mina vänner.

och jag måste ta ut mina linser nu...
och efter klockan 23 ska jag och Pappa åka och tvätta bilarna, och köpa Skotte.