fredag 23 juli 2010

Ändra dina tankar och du ändrar din värld

En lägenhet på gång,
jag ska åka ner på måndag för att titta på den, (eller vi, för jag tar med mig mina föräldrar också. Har inte så stor lust att åka själv till Linköping, och det är ju min första lägenhet, om man bortser från studentrummet i Auburn, så det kan vara skönt med lite erfarna ögon och tankar också :)

En kall sommarkväll, vilket innebär att man kan ha mjukisbyxor här hemma.
Det finns positiva saker med allt :)

ikväll ska jag städa, och äta hallon och mjölk med familjen. Och läsa papper som jag fått från Linköpings Universitet. Och kanske åka till affären och köpa frukt inför helgens jobbdagar.
För Simon kunde inte ses.

23 juli.

Idag kändes det att hösten är pågång. Jag har sommarpanik. Lagom till helgen vecka 29. Då det snart är vecka tre-tio. Men å andra sidan, ju fler dagar som går, desto längre tid har vi haft tillsammans. Okej, lagom flum.

Alexandra satt på bussen till jobbet, jag satt på bussen hem. Vi satt båda på vänster sida, och sen när bussarna möttes (på 80-vägen, mellan Stora Mellösa (var är lilla Mellösa förresten?) och Odensbacken) då vinkade vi.
och sen skrattade jag. För det var roligt. Att vi smsat i en timme, och sen vinkade i en sekund, och sen smsade i tio minuter till. Sen började hon att jobba.

"2010 året då vi förstod hur livet egentligen är"
citat, Alexandra

"Somliga väntar på att se ljuset i tunneln, varför inte ta ett steg framåt och tända det där j**a ljuset själv?!"
citat, någon annan

Inga kommentarer: