torsdag 15 juli 2010

En plats i solen

onsdag
I måndags hämtade jag en till handduk till vårt badrum här på övervåningen.
Jonte skulle ju komma hem på kvällen :)
Ikväll har jag hämtat upp ytterligare en. För ikväll, snart, kommer Julia hem.
Och med sig har hon Mamma och Pappa :)

Det har varit skönt att ha varit helt själv i vårt fina hus och trädgård. Men det var skönt och superroligt när Jonte kom hem. Och nu längtar jag tills de andra kör upp på garageuppfarten och kommer kliva innanför dörren :)

- Du är vaken när jag kommer hem va?
frågade Julia när jag pratade med henne i telefon tidigare ikväll.

Jag och hon hade annars ett nice telefonsamtal när jag cyklade till Simon i lördags också. Goa syster.

Annars då?
Lycka är...
att bada i en sjö
att vara kär
att hitta ett oöppnat glasspaket i frysen
att skratta

Julia har fått en KP-tidning på posten, och framsidan var täckt med "lycka är"-meningar
och det här är några stycken jag gillar :)

Men det där med glasspaketet håller jag inte riktigt med om. Jag och Jonte diskuterade det. Det är ju bättre att hitta ett öppnat paket, för då kan man ta lite utan att det syns ;) hahah.

- - -
Efter sms-kontakt med Mamma så fick jag reda på att de skulle dyka upp runt midnatt inatt,
så idag på förmiddagen städade jag.
och letade lägenhet. och Ringde Lisa. och njöt av solen i trädgården.

Lite senare åkte vi till Leken.
Just nu är det få saker som gör mig lyckligare.
Att få åka och bada i en sjö. Myyyys, och Lycka, och sen var ju sällskapet bra också ;)

Kvällens musik: Kents nya album

Inga kommentarer: