lördag 31 juli 2010

högt över koppartaken

På cykeln från busshållsplatsen, i regnet.

"Det här är bara början på denna sketna höst"
Regn. Cykel.
Just deal with it

Igår tittade jag på Eclipse med Alexandra.
Alex och jag har mycket gemensamt nu.
Jag är glad att jag har henne.


I tisdags fyllde jag 19 år.
Hm.. Jag undrar om det kanske var en av mina bästa födelsedagar.
Tja, jag har ju inte så många att välja mellan, jag är ju fortfarande ung ;D


Solen skiner för dig idag.

En söt syster nedkrypen under täcket. Och resten av familjen runtom med en bricka med fika och en vas med luktärter. På förmiddagen, fast ändå mitt på dagen, kom två av mina bästa vänner. Alex och Sara. (de är så bra på att hålla tider, och min familj var inte alls kaffe- och tårtsugna ;)
Jag fick en fruktkorg i present. Fast det var inte frukt. Det var grönsaker med rosa post-it-lappar.
Gurkan var en banan och Salladen var en vattenmelon.
På kvällen gick jag och Simon på bio. Vi tittade på Inception.
och eftersom det hade varit en solig dag, blev kvällen en väldigt fin sommarkväll.

Min tårta var täckt med hallon. Åh vad jag älskar hallon.
På tal om tårta. Imorgon ska vi åka till Heby och gratta mormor :)

Jag är inte så duktig att uppdatera bloggen. Det är synd. För det är så kul att ha en blogg, och sedan kunna gå tillbaka och läsa vad man gjorde. För det är så lätt att glömma smågrejerna. Men idag kom jag på en annan sak jag kunde göra, för att komma ihåg det som händer i livet. Fast det är inte min idé från början, jag har snott den från Alex.
Skriva i kalendern vad dagarna har innehållit.
Lite som en dagbok. Så.. från och med nu rotar ingen obehörig i min kalender, det är inte ok. ;)

Mer?
Jag ska flytta.
Nu börjas det igen. Det jobbiga. Omställningarna.
Tårarna som kommer ibland. Idag tillexempel.
Men också det nya. Det spännande.

Ett kort besök hos Lisa.
Det känns bra :)
Vi har ju pratat om att flytta till samma stad, och plugga, och kanske till och med bo tillsammans. Sen så händer det. Önskan slår in ;) Vi kommer fixa det så bra!
Erik Hassles album "Hassle" spelades.
Och liknande musiksmak har vi i alla fall.
Erik Hassles album lyssnade jag på en del (ganska mycket) på i höstas.
och nu när jag lyssnar på det igen förstår jag varför: Han är bra, Det är något sorgsnare sound och texter, Besvikelse, Fast pepp också.

Min favorittextrad från hans låtar: "If a bird can sing with a broken wing, you'll learn to bend when then wind blows"

Men här kommer ett utdrag ur Dum av dig - Daniel Adams-Ray

"När allt är miserabelt
flyger en ensam drake
högt över koppartaken,
mellanmjölk och handelvapen
Du är inte en i mängden
men jag är en utav de få som inte lämnar när färgen flagar från fasaden
Du måste tro motivet
har aldrig matchat ramen
Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav de.
Livet är fult
Du är fager
Vaken om natten och drömmer på dagen"

Belle

Inga kommentarer: