onsdag 19 maj 2010

I just wanna stay free, to be me

Igår åkte jag till Kristinehamn för att träffa Lisa.
Hon har flyttat till en egen lägenhet,
som var jättefin.
Vad jag blir sugen på att flytta hemifrån :)
Jag har till och med tittat på lägenheter här i Örebro alldeles nyligen.
(Jag trivs underbart bra hemma hos oss, det är inte det :) men...)

Det slog mig när vi stod och diskuterade lägenheter och höst-plugg-funderingar i hennes kök att;
Nu står vi och pratar om plugg och flytt till en ny stad, och tänk vad mycket vi har pratat om genom åren, och nu är vi framme vid studentliv och lägenheter. :)
Spännande

Jag menar, vi började brevväxla när vi gick i femman (och innan dess har vi åkt på semester tillsammans m.m) och de första breven innehöll frågor som
"Gillar du Nalle Puh?"

"Tittar du på sommarlovsmorgon?"
sedan pratade vi om gymnasieval,
som senare mynnade ut i gymnasieprat och studenten,
och nu diskuterar vi flytt till ny stad.

En vän genom tiden.

Jag har precis duschat efter en löptur
och jag vill bara säga att egentligen har jag lockigt hår.
Löprundan var jobbig, men värd ändå.
Jag fick ont i nacken, vänstra överarmen (varför? jätteskumt) och vaderna (shit, vad det gjorde ont när jag stretchade sen(!)) Men jag tog mig runt,
och det var i varje fall väldigt grönt runtom mig :)
så det var ju fint.

- - -
Ni vet, man brukar ju alltid säga att
"alla låtar handlar om kärlek"
men jag har hittat en som inte gör det. Yey! ;)
"This is my life - Anna Bergendahl"

som växer och växer hos mig. Jag har fotfarande lite svårt för den, men den växer.

"Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I don’t wanna run; I don’t wanna fight
I don’t wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose
I don’t wanna play; I just wanna remember, oh I’m my name"

En annan sak som växte var Marabous nya choklad.
"Passion"
Mjölkchoklad med smak av passion och chili.
Passionssmaken tog nästan över chokladsmaken, och det blev nästan för sött,
men som sagt, den växte.

Jag och Lisa testade denna säsongssmak igår,
och så tittade vi på film :)

Belle

1 kommentar:

lisa sa...

Jag blir så glad av att läsa detta inlägg. Vi har verkligen känt varandra grymt länge. Tack för allt sist! Måste bli snart igen!! :) Puss