tisdag 4 maj 2010

Du är ju precis som Pappa

Mamma säger att jag är precis som Pappa.
Mitt i natten vaknar jag med feber, ont i halsen och snuva.
Efter några minuters försök att somna om går jag upp och går ner till köket,
där jag börjar kurera mig.

jag hämtade ett nässpray,
tog en Ibumetin och en Rinexin tillsammans med ett glas vatten.
"C-vitamin, jag måste ha C-vitamin" tänkte jag.
Men vi hade inga brustabletter,
"vad ska jag då ta tänkte jag? Jag orkar inte skala en mandarin (eller vad det nu är ;)"
så jag tar fram russinburken och tar en sked russin.
Energi och förhoppningsvis lite C-vitamin, tänker jag.
Sen tar jag fram Kan Jang-flaskan och tar en dos av det.
Naturläkemedel, javisst :)
och tillsist tar jag en Hallon-festis med upp, och sedan lägger jag mig.

När jag vaknar klockan sju av
Black Eyed Peas' - Meet me halfway på P3,
så är min hals bättre, jag har inte lika mycket feber
(har i och för sig inte tagit tempen, men jag antar det)
och jag är piggare.

Så några russin, en hallonfestis och Kan Jang,
det är bra grejer.

Ytterligare likheter. Jag gillar inte att frysa när jag är förkyld,
så därför så hade jag både halsduk, mössa och vantar igår.
"Du är ju precis som din Pappa" sa Mamma och skakade på huvudet.
hihi

Inga kommentarer: