tisdag 30 september 2008

Turist, javisst!

Helgen har verkligen varit superfin. Sov hemma hos Lovisa både fredag och lördag, tog det lugnt, inget plugg och umgicks med en bra vän. Så bra dagar. Vi var på Jesusmöte på lördagkvällen, träffade skönt folk där, mycket trevligt och superbra möte!

Sen på söndagen åkte jag och Madde till Göteborg! Ja, bara så där. När vi fick syn på att Karin Cedersjö skulle ha ett seminarium om Rättvisemärkt i Göteborg tänkte vi att det är ju en bra anledning för att åka dit. Så vi har varit och "turistat" i Göteborg under två dagar. För turister det var vi. När vi kom fram kände vi oss små och osynliga. Trots att vi är vana vid Örebro, som är en ganska stor stad kändes Göteborg väldigt stor. Efter en del studerande av buss-skyltar och med en stor karta över staden tog vi oss tillslut till Lindholmen. Där mötte vi en läskig, stor hund med rödsprängda ögon, han försökte attackera oss, men som tur var hans husse rätt stark, verkligen läskigt. Sen när vi letat oss fram till det rätta stället träffade vi en urgullig tant. Hon hette Gärda och var 90 år, hon berättade en del och vi bytte adresser, så jag och Madde har en ny vykorts-kompis.

Vi sov hemma hos Emelie, Maddes kompis. Emelie är en super go tjej och vi hade en väldigt trevlig söndagskväll, te och prat. På måndagen, observera måndag, vaknade vi och tog det lugnt, sände en tanke till klasskompisarna som satt och hade GeMu. Med fusk-buss-sms, som vi skickat till varandra (Vi ändrade våra egna namn, så att det stod Göteborgsnummret som avsändare och vi ändrade tiden. Måste ju vara lite wild and crazy ibland, haha) begav vi oss ut på Göteborgs gator.

Vi lekte, eller vi var, turister genom att åka spårvagn, gå på Kungsportsavenyn, titta på Poseidon, Göteborgsoperan och havet. Och så hann vi med en del shopping också, bra för höstgarderoben :)

Lägger väl upp lite bilder lite senare, så håll utkik.
Men nu är det tisdagkväll, och idag har jag träffat mina super mysiga klasskamrater, gillar er. Just nu gillar jag vardagen. Lite senare i kväll ska jag och mamma titta på Maria Wern och bli sugna på att bli poliser :)

1 kommentar:

Erik Svanberg sa...

"Med fusk-buss-sms, som vi skickat till varandra (Vi ändrade våra egna namn, så att det stod Göteborgsnummret som avsändare och vi ändrade tiden. Måste ju vara lite wild and crazy ibland, haha)"

Bella och Madde! De två mest ängla-rara tjejerna jag kan tänka mig kanske, så hör jag detta!