lördag 20 september 2008

Pluggdag?

Det är lördagkväll. En september-lördag har snart passerat. Jag kan beskriva min dag med fem bokstäver,
P L U G G , plugg. Vaknade tidigt trots den sena fredagkvällen. Satte mig vid skrivbordet för att börja plugga till biologi/kemi provet den kommande veckan. Jag började plugga ungefär vid halv elva, lämnade skrivbordet ungefär halv fyra. Ibland effektiv, ibland lite mindre effektiv. Jag måste erkänna att de flesta av mina lördagar består av plugg (oftast inte så här mycket, men nästan alltid något). Frågan är om det är värt, skulle jag inte klara mig ganska bra ändå?

Anledningen till att jag sitter och pluggar så pass mycket denna lördag är att jag och Madde har flyttat bak biologi/kemi provet till fredagen före övriga N3a ska skriva det. De ska skriva provet på måndagen, men då är jag och Madde i Göteborg :) Vi ska på ett seminarium om rättvisemärkt, till vårt projektarbete, på söndagskvällen. Och vet ni, på måndagen ska vi bara "chilla" i Göteborg, mysigt va?

Nu har jag i alla fall lagt ifrån mig böckerna, och ska snart börja göra mig iordning inför kvällen. Jag ska träffa Jenna och Maria ikväll, vi ska på en festival i stan en sväng. Trevligt tror jag att det blir. Ja, det var alltså mitt första "riktiga" blogginlägg, undra om det blir några fler.

Inga kommentarer: