torsdag 28 juni 2012

koppartaken

"När allt är miserabelt,
flyger en ensam drake
högt över koppartaken
mellanmjölk och handelsvapen.
Jag är inte en i mängden."

En ensam drake.
Hennes namn är Saphira. Jag har kommit in i den fjärde delen i Eragon-serien.
Saphira och Eragon är på väg att störta Galbatorix tillsammans med éldunari och Varden.
I en och en halv solig timme låg jag ute på gården och läste.
Jag hoppade över skivstångspasset. Det var ju sol. För en gångs skull!

Daniel Adams Rays skiva har gått varv på varv i mitt hem det senaste året. Eller ett och ett halvt? Jag måste unna mig nya skivor till hösten. Inte för att Daniels är dålig. Tvärtom. Den håller än! Men en Erik Hassle-skiva skulle ju inte vara fel... :) Inte heller en av Erik Tillings skivor.

Igår tittade jag, Sara, Joel, John och Markus på fotbollsmatchen på Pitcher's. Åt goda hamburgare, pratade strunt och undvek att tänka på att vi alla började 7 dagen efter :)

Jordgubbar och mjölk, nästa.

Inga kommentarer: