måndag 4 juni 2012

Sommarlov

Tentan skrevs i fredags, och det var en riktigt klurig tenta. Lunch på favvo-Rosalis på Järntorget med Anna, Anna, Cissi, Johanna, Malin, Andreas, Jonathan, Sofie. Hem och titta brevlådan, och vad fanns där? Jo två klänningar i en turkos påse från Ellos, en rosa och en svart. Så det blev klänning-provning med leggins, skor uppe hos AnnaBixo. Tur att jag har henne som granne alltså. Det är ju superbra när man inte bor tillsammans med Mamma lägre som kan tycka.
Cykla upp på stan och titta på en stilig bror som skulle gå på bal. Tre år sedan jag gick på bal. Konstigt. Åh de var så vackra alla studenter och jag blev så lycklig bara av att se dem.

Ännu lyckligare blev jag senare på kvällen. Alla tre terminer firade gemensamt in sommarlovet på Kåren. Jag har aldrig skrattat så mycket som när vi såg en film med "Singing Doctors" utklädda till bakterier i vårt kära Bilbergska. Och mycket dans blev det senare.

Lördag, jag vinkade av både Johanna och AnnaBixo, och senare på kvällen åt jag, AnnaU och Issa pizza och sa hejdå. Alla åker från Örebro, och jag är kvar. Tråkigt. Men det finns ett ljus. Mina favvisar Alex, Maria, och Malin kommer ju tillbaka, och Jenna och SaraNils och Zainab finns ju redan i stan, och på onsdag ska vi ha sommarkickofffffff. BodaBorg är det som gäller. Det blir skojsigt värre.

Nu sitter jag hemhemma och snart så ska jag, Mamma och Pappa åka iväg till friskis och köra mördarpasset Station Intensiv.

Inga kommentarer: