tisdag 10 juli 2012

runt i Sverige

Veckan som har gått har jag utforskat nya delar av Sverige.
Västerås förra helgen,

Anna Bixo hade födelsedagsmiddag hemma hos sig i Västerås. Jag och Johanna kom från klassen och var med och firade. På dagen umgicks vi i Västerås, åt lunch vid hamnen, gick på marknad. På kvällen, kom hennes Västeråskompisar och vi åt god mat, för att sedan ge oss iväg till cityfestivalen.

Senare i veckan satte jag mig på samma tåglinje men, nu mot Stockholm. På stationen fanns min välkomstkomité bestående av Johanna, Issa, Cissi och Anna. Oooh så kul det var att träffa de igen! Vi gick på allsången. Onsdagen var nog finaste sommardagen hittills, med strålande sol hela dagen. Vi satt på en uteservering vid lunchtid och på eftermiddagen åkte vi ut till Fjäderholmarna. Mysigt!

I lördags åkte jag åt andra hållet, mot Karlstad. Där det var festival, Putte i Parken. Jag åkte dit med Sofia Yngve och Fanny. Vi lyssnade till Markus Krunegård, Timbuktu, Den Svenska Björnstammen, Deportees. Suuuperkul!

I veckan är det mycket jobb som väntar. Och en spelning med brorsan. Han ska spela på torsdag, på stadsscenen här i Örebro. Häftigt.

Inga kommentarer: