söndag 4 september 2011

extrapriser

Jag har tre matbutiker i närheten av mig. Och varje måndag får jag hem deras reklamblad. Jag brukar oftast titta igenom alla tre, men oftast går jag bara till en och samma butik.
Men det är några extrapriser som kan få mig att cykla lite längre, eller till en något (överlag) dyrare butik. Och varorna är:
Godis (det lockade mig till en annan butik igår) Mums vad gott med lördagsgodis.
Bananer. Jag äter kopiösa mängder bananer. Fast oftast köper jag rättvisemärkta bananer, och då spelar inte extrapriset någon roll.
Ost. Jag äter typ bara ost på smörgåsen.
Kyckling.

Igår var jag helt själv. Och det gick bra. Jag jobbade några timmar på förmiddagen, och åkte sen upp till stan för att utföra lite ärenden. Mitt jobb har en underbar chokladmaskin. När jag kom hem bakade jag bröd, städade, handlade (oj tjena vad det var vuxenpoängssamling igår!) och lagade mat. Köttfärstortilla, det blev gott. Jag åt för första gången mat i soffan framför tvn.
Och på tvn gick filmen "A cinderella story"
Förutsägbar, tjejfilm, perfekt för mig en lördagskväll.

Nu ska jag iväg till Söndagsklubben.

Inga kommentarer: