söndag 19 december 2010

Önskelåten

Nu är musikhjälpen slut.

Under sju dagar har jag lyssnat till
Martina, Jason och Nours röster, och alla önskemusik.
Det blir som en grej, att lyssna så mycket som möjligt, att lyssna hela tiden.
Nästan, förutom när jag sover.

Ja, jag dissar till och med julmusiken.

Men nu är det slut. och det känns lite tomt.

Men vet ni?
De spelade min och Linneas önskelåt!

Under en flashmob under torsdagen (när de uppmanar alla att skicka iväg ett sms med en låt-önskning + att man skänker 50 kroner till Radiohjälpen)
skickade jag och Linnea iväg varsitt sms med en önskning om att få höra
Erik Hassles "Isn't it obvious"

och...! När vi på fredagen sitter och pluggar med en hörlur i ena örat
och massa andra studenter runtomkring oss
så får vi höra ett välkänt intro,
det är en av Erik Hassles låtar, och vi tittar förvånat, glatt och högljudt på varandra,
vi får inte fram några ord,

men vilken av hans låtar är det?? Är det våran?
När några till toner av låten har gått så känner jag igen låten, och ja!! det är bestämt
"istn't it obvious"
Vååååååår önskelåt

"Det är våååår" utropar jag lyckligt
och verkligen ropar ut!!
"Jaaaaaah" skriker Linnea tillbaka (som bara hon kan)

armarna uppe vid huvudet, lyckligt viftande, och skrikande sitter vi där,
mitt bland alla andra tenta-pluggande studenter.
och ja, vi blev hyschade av våra grannar.


Alla studenter tentapluggar.

Damgyckel från i fredags:
melodi: Nu så är det jul igen

"Nu så är det Tenta-P,
alla studerar,
kan du alla satser, och alla bevis?
Först så har vi satsen om löjliga element,
sen så har vi satsen om för många element.

Kära jul välkommen,
välkommen till jorden,
nu den långa hösten är slut för iår.
Med dig kommer tentor som stressar studenter.
Alla pluggar flitigt innan julaftonskväll."

och på fredag är det julafton

men innan dess:

Flitigt Algebra-plugg!!
Det är bara att kötta på!

Inga kommentarer: