tisdag 15 maj 2012

Vårvindar friska

Det är vår. Det är nytt.
Nya löv. Grönt. Vårdofter.
Jag har nya gardiner i vardagsrummet. Jag har nya gardiner i köket, (som jag la upp med hjälp av mammas symaskin i söndags. Jag och sömnad är inte bästisar. Att sy raksöm i ca 80 cm det räckte. Tack och lov att Mamma kom med bra tips. Jag tror inte att jag någonsin kommer köpa en symaskin. Eller jo kanske. När jag flyttar från Örebro. Inte nu allstå)

Jag fick ljusa slingor i håret i fredags. Och snart så ska jag gå och klippa mig. Jenna och SaraJ kom på besök i fredagseftermiddag och Jenna var så snäll och slingade mitt hår. Ljust och Blondt.

Och jag har lånat hem nya bågar. Glasögonbågar alltså.

Det ser ut som om jag har blivit misshandlad också. Nej, inte på grund av hårfärgen, utan på grund av finalen på PsykVårdsfesten i lördags. Läkarklasserna hade sittning tillsammans med Psykologklasserna, superskoj! Men finalen gav mig blåmärken på anklarna. Laget bands ihop fot-mot-fot och skulle gå fram, och tillbaka, snabbast lag vinner. Ajaj det gjorde så ont av de blå tamparna, men vi vann. Jag vann Daim.



Inga kommentarer: