söndag 20 maj 2012

tom sol.stol

Frukost på balkongen. Solglasögon, hallon i filen och en bok i handen. Inte en skolbok, utan en vanlig bok. Det ni! Livskvalité. Jag försöker vara nöjd. Jag är nöjd, oftast. Men ändock kan jag inte låta bli att önska att stolen på andra sidan bordet inte var tom.
Tom, tom tom.
Samtidigt, är det rätt skönt att bara få läsa till frukosten, och inte störas av någon annan.

Sen så gick jag en promenix i solen, plockade blåa söta blommor, (som nu står i en tom tacosåsburk* på köksbordet) och sedan cyklade jag till Filla.
Superbra Gudstjänst! Och åh så trevligt folk och kyrkkaffehäng, och så en solig cykeltur hem tillsammans med två graaabs.

Livet är inte så fel ändå.

Och förresten, det blir inga nya glasögon i vår.

Imorgon är det måndag, två intensiva veckor med plugg fram till 1 juni då vi har tenta, men mycket roligt väntar dessa veckor också. Imorgon t.ex. ska vi ha anatomilunch/eftermiddag, jag och mina tjejkompisar. Här ska det pluggas blodkärl. Igen.

*Tacosåsburken tog slut igårkväll då jag hade besök av finaste läkartjejorna. Vi mumsade i oss taco och glass, invigde min kaffeservis, och drog sedan vidare till Frimis,

Inga kommentarer: