måndag 13 februari 2012

Turist i Stockholm

I helgen som varit var vi i Stockholm.
Issa, Johanna, Anna, Anna, Katarina och jag. Och flera andra från T2 och T1 (termin 2 och termin 1. Vi går numera i termin 3 :)
Det var ett möte med IFMSA på Karolinska Institutet.

KI var stort. Och vi var gaska nöjde med vårt Bilbergska på Örebro universitet. Skönt ju att inte behöva byta hus när man ska läsa fysiologi, och sen byta tillbaka när man ska läsa farmakologi.
Vi örebrostudenter är vana att sitta i samma rum, hela dagen, och ta paus endast för kaffe, lunch, luft, kaffe, och kisspaus.

Men det var en rolig helg. Vi fick träffa andra läkarstudenter, höra på någon föreläsning, dricka gott kaffe, och sittning.
På söndagen så åkte jag och Issa in till ett soligt och milt Stockholm. Vi strosade runt vid Rosenbad, Kungliga Slottet, Djurgården, Slussen, Gamla Stan och jag fick vara turist med en Stockholmsguide.

Idag har jag varit otroligt pigg.

På lunchen gick vi till Forum-restaurangen, Malin fyllde år idag, så vi bjöd henne på lunch.
LimeLax med sesmarostade rotfrukter (eller nåt fint namn).

Och på kvällen träffade jag Mamma på Friskis :)

Inga kommentarer: