måndag 30 januari 2012

på mattan, utan tårar

Att lägga sig mitt på mattan, och gråta, det var ingen bra plan. För det kom inga tårar. Skönt.
"Gråta i fosterställning" som en god vän ofta säger.
Det är inget för mig.
Men att känna sig ensam, det får man väl göra?

Men fokus på det positiva:
Igår och idag har varit så otroligt fint väder. Klarblå himmel och vinterkyla, lite snö på marken. Gilla! Igår tog jag en promenad från Filladelfiakyrkan hem, det tog ca en halvtimme och jag bara njöt av det fina vädret och naturen. När jag kom hem städade jag lägenheten, (igen :) Jag skulle nämligen få finbesök. Det var semelbakning på gång med klasskompisarna.
Det blev fullt kök, ( i mitt nya kök :) Malin, Issa, AnnaBixo, Jocke, AnnaUden och Johanna, och så jag såklart. Mums med semlor.

Nu är äntligen lägenheten som vanligt igen. Eller nästa som vanligt. Jag har ett extra kylskåp i vardagsrummet och en stor såg på balkongen, men nästan klart :)

Idag var första skoldagen på länge. Vi har ju haft praktik nu i två veckor, men idag körde vi igång igen. Med ny basgrupp och nytt tema. Neuro/Rörelse på stadium 2. Så nu är det för första gången meningen att vi ska komma ihåg det vi läst innan. En liten utmaning. Men vi vet, det finns någonstans bak i huvudet.

"Jag har alltid herren inför mig, när han står vid

min sida vacklar jag inte.

Psalm 16:8"

Inga kommentarer: