torsdag 3 februari 2011

inlåst (!)

Idag blev jag inlåst på toaletten.
När jag låste upp och skulle öppna dörren så öppnades inte dörren(!)

Ett skräcksenarium som man (i alla fall jag) varit rädd för sedan man började låsa toalettdörren (vilket kanske var ungefär i sexårs-åldern.)

Jag har ett blåmärke på mitt knä, eftersom jag fick knäa dörren (ganska så brutalt) några gånger innan nån hörde mina "hallå-rop".
Mobiltelefonen ingav en trygghet. För jag kunde ju alltid ringa nån, men frågan var vem jag skulle ringa. De klasskompisar jag har numret till visste jag inte om de var i skolan eller inte... Så jag ringde inte.

Jag knäade och sparkade dörren, och ropade Hallå,

Men jag blev utsläppt.
Verktyget var en nyckelknippa.

Toalettdörren kunde öppnas utifrån men inte innifrån,
helt fel funktion kan man ju säga.

Inga kommentarer: