söndag 23 september 2012

Radioapparaten

Sömnigt tittar jag på klockan,
10.42
10.42!!
Jaha, ja det var den gudstjänsten.
Äääähh, jag hinner, eller ja, jag kan ju komma lite sent. Nu kör vi, tänkte jag.
Jag gick upp, sminkade mig, klädde på mig, gick förbi hallspegeln och bestämde. Nej. Du går inte utanför dörren på någon timme i varje fall. Jag såg ganska tröööött ut.

Igår hade Serum nollestittning, finsittning, alla var fina, vi åt trerätters,
mycket gott, det var skagentoast, kyckling med kantarellsås och den godaste panacottan som jag ätit. Jag satt vid väldigt trevliga människor, några nya ansikten, men jag fick sitta mitt emot AnnaU så det kändes tryggt :) Mycket spex och show och sedan dans. Så det gjorde mig trött, så trött så att jag sov länge. För länge.

Men ja, så jag tänkte att p1 brukar väl sända gudstjänster kl 11, jag kan ju sätta på det. Jag sätter på datorn för att kolla p1:s tablå, och klickar sedan på spelaren, den funkar inte. Jag blir förvånad och försöker några gånger till men jag får det inte att fungera, jaja, jag får väl ta iphonen då och köra radio genom den. Sen kommer jag på att jag har ju en vanlig hederlig radio också.
Dumt att jag inte tänkte på det direkt!

Idag kom LovisaB till mig på söndagslunch. Gott och härligt att ha sällskap. Kaffe och kaka hann vi ju också med såklart. :)

Kompenserat med träning. IntervallFlex.

over and out.

Inga kommentarer: