onsdag 9 mars 2011

subclavia,brachialis,carotis,aorta,iliaca

Ojdå,
det verkar som om jag har lärt mig massa artärer i kroppen.
Det trodde jag aldrig.

Banka, banka, banka in latin
och cirkulationen och respirationens fysiologi (principer, reglering, funktion)

banka, banka, banka.

Dagen: Bibblan mellan 8.27 och 17.46.

Sen en filtallrik och ännu mer anatomi.

Men jag tror ändå inte att jag kommer fixa tentan.

Nu tittar jag på "Jakten på lyckan"
en teori att vara lycklig;
när man har nått att göra,
nån att älska
nått att se fram emot.

Nåt att göra: haha, ja det har jag ju definitivt nu.
Nån att älska: Yep, flera stycken.
Nått att se fram emot: Hm... svårare. Att Simon kommer hem från skidresan? Fast jag har inte så mycket tid att tänka på honom. Min hjärna har fullt upp med att tänka på det fysiska hjärtat och lungorna.

P.s. Jag pluggade inte till tolv igår. D.s.

Inga kommentarer: